För att sticka ut behöver du göra en enda sak. Ge mig en vrålstark anledning att älska dig – inte hundra förklaringar till varför du är en ganska okej person från ett halvdant företag som skriver lagom ointressanta texter.
Om du nu råkar äga en järnhandel som enbart säljer spik, säg det. Vänd det som kan uppfattas som en svaghet till din fördel.
Vi är faktiskt ensamma i Sverige om att enbart sälja spik. Det gör oss också hejdlöst kunniga. Och vi har landets bredaste utbud – av spik. Beställ i dag och snickra i morgon.
Vill du se sämre exempel, ta alla reklambyråer som säger sig vara fullservicebyråer. I praktiken innebär det att de är halvbra på det mesta och experter på ingenting alls.
Reklambyråerna säger så eftersom de är rädda att kunden ska välja en annan leverantör om de berättar att de är duktiga på vissa saker, och måste ta in extern hjälp för annat. Men varför skulle du vilja ha marknadsföringshjälp från någon som varken vågar nischa sig och sticka ut, eller vara ärlig mot dig?
Lämna ett svar