Välj en sida

Älska mig, jag är som alla andra

Nu tar vi tag i Sverige. Framåt. Du ska kunna lita på Sverige. Ett starkare samhälle. Ett tryggare Sverige. Ett tillgängligt samhälle för alla. Vårt parti gillar skolan. Vi tycker att folk ska ha en bostad. Vi vill att alla som älskar att andas, äta och sova ska få...

Kundvård eller merförsäljning?

Varför envisas företag med att säga att deras merförsäljning är kundvård? Överallt ser jag nya kunder få mer bang for the bucks, jämfört med trogna kunder. Nu senast är det Telia Company som ger nya kunder 50 procent mer surf för samma kostnad (nej, det är ingen...

Visionen – den guidande ledstjärnan

Visionen berättar vad varumärket står för och varför bolaget finns till. Den är ett kortfattat och engagerande upp-tillkamp- budskap. En uppmaning och förklaring till varför andra ska följa dig – även dagarna då kunderna skäller, kollegorna stressar dig och livet känns stökigt. Den är det övergripande syftet.

Hitta ditt varför

De flesta människor har varit med om förändringsarbeten som först har höjts till skyarna för att sedan sluta som bortglömda dokument ingen bryr sig om. Se därför till att du kan förklara, för dig själv och andra, varför det är viktigt att göra förändringen. Hitta ett svar som är konkret och betyder något.

Tydliga, engagerande mål

En av de viktigare sakerna – både för att skapa välfungerande team och framgångsrika varumärkesjobb – är att alla har en tydlig bild av målet. Det handlar om att hitta svaret på frågan varför. Vad är poängen med allt det här? Vad är ditt framtida önskeläge? Och hur ska ni kunna veta när ni är framme?