Böcker jag har skrivit

Hackathon (2016)

Det som tidigare har varit ett event för de redan tekniskt frälsta är på god väg att bli något annat. East Sweden Hack vill bli en öppen innovationsworkshop för stadens medborgare där vi tillsammans förändrar hur vi ser på samhällsbyggnad och transporter, energi och klimat, hälsa och sjukvård, och inte minst integration.

I boken Hackathon – upplev det kreativa kaoset på East Sweden Hack får du följa med bakom ridåerna på evenemanget. Läs intervjuer med deltagare, arrangörer, kommunalråd och företag. Lär dig mer om vad ett hackathon är, vad nyttan med det är och hur du arrangerar ett själv. För visst borde du vara något extra spännande på spåren när generaldirektören för Vinnova säger att de – Sveriges innovationsmyndighet – blir mer och mer överflödiga när allt fler events likt East Sweden Hack arrangeras.

Ladda ner boken via East Sweden Hacks webbsida.

Boken skrevs på uppdrag av Mjärdevi Science Park i Linköping.

Framgångsrik försäljning (2015)

I boken delar Johan Lindahl med sig av sin syn på framgångsrik försäljning och lönsamma affärer. Innehållet bygger på teorier, exempel och praktiska tips från försäljning, marknadsföring och beteendevetenskap. Han har tagit det många beskriver som komplicerat och förpackat det på ett sätt som är enkelt och lätt att ta till sig.

Det här är boken för alla som träffar kunder – oavsett om du ser dig själv som säljare eller inte. Den riktar sig lika mycket till receptionister, butiksbiträden, vårdpersonal, revisorer och vaktmästare som till säljare, försäljningschefer och marknadschefer. Bäst av allt är att du kan använda verktygen direkt för att börja påverka dina resultat.

Boken är till för dig som har viljan, ambitionen och är beredd att göra det som krävs för att utvecklas och gå från bra till världsklass.

Köp boken på Adlibris och Bokus. Ca-pris 229 kr.

Boken skrevs tillsammans med, och på uppdrag av, Johan Lindahl.

Skriv så någon bryr sig (2014)

Alla skriver vi i någon form. Det är nyhetsbrev och pressmeddelanden. Produktbeskrivningar och jobbannonser. Blogginlägg, powerpoint, broschyrer och en massa annat blah blah blah som ingen bryr sig om.

Skolan gav oss rättstavning och grammatik, men vi fick aldrig lära oss att tänka på läsaren. Den här boken vänder på perspektivet. Den är snabbläst, konkret och på varje uppslag har du ett nytt tips. Boken är ingen mirakelkur, men den gör dig garanterat till en bättre skribent.

Sluta producera ord. Skriv så någon bryr sig.

Läs hela boken direkt här på webben

Köp boken på Adlibris och Bokus. Vill du köpa fler än 10 böcker mot faktura? Skicka ett mejl till bestallning@egetforlag.se.

Lyckas som kreativ företagare (2014)

Många tror att orden kulturföretagare
 och kommersiell står för någonting som
 är varandras motsatser. Den här boken vill vända på perspektiven, även om den inte förvandlar dig till fullfjädrad affärsmänniska över en natt. Tanken är att ge dig någonting mer långsiktigt: En verktygslåda med idéer, inspiration och konkreta tips till hur du kan lyckas som företagare. För det är möjligt att leva på din passion – trots att du är kreativ.

Den här boken är till för dig som har fyllt din ideella kvot och vill börja tjäna pengar.

Ladda ner boken i pdf-format på svenska (3,3 MB) eller engelska (3,3 MB).

Boken skrevs på uppdrag av Östsam, numera Region Östergötland.